ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

ΣΤΟ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ

Από ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 Μαΐου ως ΚΥΡΙΑΚΗ 3 Μαΐου 2015

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 Μαΐου 2015 (ανατολή: 6,30   δύση: 20,15)

07,00

Αναχώρηση από την Θεσ/νίκη με στάσεις για καφέ στο ύψος των Τεμπών και της Μαλακάσας.

14,00

Άφιξη στο χιονοδρομικό κέντρο Βελουχίου.

ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ: ανάβαση στον Τυμφρηστό ή Βελούχι (υψόμ. 2.313 μ.).

Η πορεία θα ξεκινήσει από το χιονοδρομικό κέντρο Βελουχιού (1.860 μ.) προς την κορυφή Σεϊντάνι (2.313 μ.). Αρχικά ανηφορίζουμε σε βατό χωματόδρομο. Μετά από 1,5 χλμ. ο χωματόδρομος γίνεται μονοπάτι που οδηγεί στην κορυφή.

Απόσταση μετ’ επιστρ.: 5,0 χλμ.      Ώρες πορείας: 3        Υ.Δ.: (+453, -453) μ.        Β.Δ.: 1

17,30

Επιστροφή στο Χιονοδρομικό και αναχώρηση για το Καρπενήσι.

18,30

Άφιξη στο Καρπενήσι, τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και χρόνος ελεύθερος.

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 Μαΐου 2015 (ανατολή: 6,29   δύση: 20,16)

Αφύπνιση.

07,30

Πρόγευμα.

08,30

Αναχώρηση για το χωριό Ανιάδα.

09,30

Άφιξη στην Ανιάδα από όπου θα ξεκινήσει η ορειβατική ομάδα.

Α. ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Ανάβαση στην Καλιακούδα (υψόμ. 2.099 μ.).

Η ορειβατική ομάδα θα ξεκινήσει την πορεία της από την Ανιάδα (1.118 μ.) προς την κορυφή του Καλιακούδα (2.099 μ.).

Αρχικά κατηφορίζουμε στο απότομο μονοπάτι που οδηγεί στο Βαθύρεμα. Περνάμε το ρέμα απέναντι και ανηφορίζουμε μέσα σε δάσος. Συναντάμε δυο ξωκλήσια σε υψόμ 1120 μ. όπου το μονοπάτι διακλαδίζεται. Ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά και συνεχίζουμε ως το καταφύγιο (υψόμ. 1.400 μ.) όπου συναντάμε τον χωματόδρομο που ανηφορίζει από το Μεγάλο Χωριό προς το διάσελο μεταξύ Καλιακούδας και Μέγα Ίσωμα. Κόβουμε δρόμο σε μονοπάτι παράλληλα με τον δρόμο ως το διάσελο (υψόμ. 1.740 μ.) και εκεί στρίβουμε δεξιά προς την κορυφή Καλιακούδα (υψόμ. 2.099 μ.).

Επιστρέφουμε από την Καλιακούδα στο καταφύγιο και συνεχίζουμε στον χωματόδρομο ως την θέση Κρύα Βρύση (υψόμ. 1.340 μ.) όπου μπορούμε να προμηθευθούμε νερό. Συνεχίζουμε στον χωματόδρομο αριστερά και 200 μ. μετά την Κρύα Βρύση μπαίνουμε δεξιά σε κατηφορικό μονοπάτι. Ακολουθούμε το μονοπάτι που κόβει συχνά πυκνά τις σερπαντίνες του χωματόδρομου ως το Μεγάλο Χωριό.

Δ Ι Α Σ Χ Ι Σ Η

Απόσταση: 13,0 χλμ.  Υ.Δ.:(+ 1.106, -1.436) μ.   Ώρες πορείας: 8     Β.Δ.: 3

18,00

Άφιξη της ορειβατικής ομάδας στο Μεγάλο Χωριό.

Β. ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (επίσκεψη στην Μονή Προυσού και στο Πανταβρέχει ).

9,30

Αναχώρηση από την Ανιάδα για την Μονή Προυσού.

11,00

Άφιξη στο μεγάλο προσκύνημα της Ρούμελης, την Μονή Προυσού. Επίσκεψη στην εκκλησία της Παναγιάς Προυσιώτισσας κτισμένης σε θεόρατο σπήλαιο. Η εικόνα της Παναγίας ήρθε από την Προύσα της Μικράς Ασίας την εποχή της εικονομαχίας. Το ξυλόγλυπτο τέμπλο του 18ου αι. είναι έργο Βλάχων ταλιαδόρων. Απέναντι βρίσκονται ο τετραώροφος πύργος του ρολογιού, ο ναός των Αγ. Πάντων του 1754 και η Σχολή Ελληνικών Γραμμάτων Ρούμελης.

13,00

Αναχώρηση για το χωριό Τόρνος από όπου θα ξεκινήσει η πορεία στο μονοπάτι που οδηγεί στο Μικρό Πανταβρέχει.

13,30

Ξεκινάμε από την πλατεία του Τόρνου και ακολουθούμε την σήμανση προς Μικρό Πανταβρέχει μέχρι την εκκλησία της Αγ. Τριάδος. Σε 20’ συναντάμε αγροτικό δρόμο και τον ακολουθούμε αριστερά ως τον οικισμό Διάσελο. Σε μια αριστερή καμπή του χωματόδρομου συναντάμε δεξιά μας μονοπάτι που μας κατεβάζει στο Μικρό Πανταβρέχει. Επιστροφή από τα ίδια.

Απόσταση (μετ’ επιστρ.): 6,0 χλμ.       Ώρες πορείας: 2     Υ.Δ.:(+ 125, -125) μ.      Β.Δ.: 1

16,00

Αναχώρηση με το λεωφορείο από τον Τόρνο για το Μεγάλο Χωριό.

17,30

Άφιξη στο Μεγάλο Χωριό από όπου θα παραλάβουμε την ορειβατική ομάδα διάσχισης και όλοι μαζί θα επιστρέψουμε στο Καρπενήσι. Αν υπάρχει χρόνος μπορούμε να επισκεφθούμε το ιστορικό χωριό Κορυσχάδες που φιλοξένησε την Κυβέρνηση του Βουνού στα επικά χρόνια της γερμανικής κατοχής.

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 Μαΐου 2015 (ανατολή: 6,28   δύση: 20,17)

06,30

Αφύπνιση.

Πρόγευμα.

08,00

Αναχώρηση για το Παλιό Μικρό Χωριό, από όπου θα αρχίσει η ανάβαση της ορειβατικής ομάδας στην κορυφή Χελιδόνα (1.974 μ.).

Α. ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (ανάβαση στην Χελιδόνα).

08,30

Η ορειβατική ομάδα θα ξεκινήσει μέσα από το Παλιό Μικρό Χωριό (υψόμ. 895 μ.) και αρχικά θα ακολουθήσει τον χωματόδρομο που οδηγεί στη θέση Διαβολάκια. Στα μέσα της διαδρομής και σε υψόμετρο 1.170 μ. μπαίνουμε σε μονοπάτι που μας οδηγεί στην Χελιδόνα. Επιστροφή από τα ίδια.

Απόσταση μετ΄επιστρ.: 11,0 χλμ.     Υ.Δ.:(+ 977, -5) μ   Ώρες πορείας: 5.         Β.Δ.: 2

13,30

Επιστροφή στο Παλιό Μικρό Χωριό.

Β. ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (μικρή διάσχιση ως την Κάτω Καρίτσα ).

8,30

Από το Παλιό Μικρό Χωριό κατηφορίζουμε αρχικά σε άσφαλτο που γρήγορα μετατρέπεται σε χωματόδρομο ως το εκκλησάκι του Αγ. Σώστη (1,3 χλμ.). συνεχίζουμε σε άσχημο χωματόδρομο αλλά με εκπληκτική θέα στην κοιλάδα τουΚαρπενησιώτη ποταμό για 5,5 χλμ. ως την Κάτω Καρίτσα. Από εκεί θα μας παραλάβει το λεωφορείο για να επιστρέψουμε στο Παλιό Μικρό Χωριό από όπου θα παραλάβουμε την ορειβατική ομάδα.

Απόσταση: 7,0 χλμ.     Υ.Δ.:-250 μ.   Ώρες πορείας: 2-21/2.         Β.Δ.: 1

14,00

Αναχώρηση για την Θεσσαλονίκη. (Μεσημεριανό φαγητό στο δρόμο).

22,00

Πιθανός χρόνος άφιξης στη Θεσσαλονίκη.

© 2009 Σύλλογος Ελλήνων Ορειβατών Θεσσαλονίκης All rights reserved.    Powered by Softways S.A.